DEMO: For høj pris på storskraldsordning

Vi har i bestyrelsen modtaget flere klager vedrørende prisen på vores storskraldsordning, derfor er interesseret i forslag til, hvordan vi kan få prisen ned. Følgende forslag er fremkommet:

  1. Skift leverandør dvs. se om vi kan finde en anden udbyder med lavere pris.

  2. Flyt skraldespandende tættere på vejen og dermed forhandle en lavere pris.

  3. Nedsæt frekvensen for afhentning af storskrald.

  4. Afskaf ordningen dvs. vi kører selv vores storskrald på genbrugsstationen.

Kom gerne med andre forslag.

3 Synes om

Jeg synes vi skal se om vi ikke kan finde en anden udbyder til en bedre pris, således at prisen bliver lavere.

3 Synes om

Ja, hvis der er andre udbydere til okay priser.

3 Synes om

Det har vi også haft op og vende i bestyrelsen, problemet er dog at vi er bundet til den samme udbyder i 2 år og derefter kan vi potentielt finde en anden udbyder.

3 Synes om

Ja, okay. Kan vi så ikke på nogen måde forhandle med dem vedrørende den nuværende pris, da de er meget dyre end andre udbydere i området? Synes ikke det kan være rigtigt at det er så dyrt

3 Synes om

Jeg forstår godt din frustration. Vi er bundet af den kontrakt vi har indgået med dem. men jeg vil meget gerne prøve og høre dem ad om det er muligt at genforhandle prisen.

3 Synes om

Super. Jeg håber på at det kan lade sig gøre.

3 Synes om

Ja, jeg vender tilbage når jeg har hørt dem ad.

2 Synes om

Jeg har fulgt med i denne tråd og hvad er status? @Mathias1414

3 Synes om

Vi har netop færdiggjort dialogen med dem og det er faktisk lykkedes os at genforhandle prisen, hvilket så betyder at det bliver billigere for alle beboerne i boligforeningen Rødbirke.

2 Synes om

Det var en glædelig nyhed. Men helt konkret, hvor meget kommer vi så til at spare økonomisk?

3 Synes om

Som I er bekendt med giver i 500 kr. pr. husstand årligt og det har vi fået ned med 25%, hvilket vi i bestyrelsen mener er en ret stor besparelse.

2 Synes om

Det tror jeg vi er mange i foreningen der sætter pris på. Så stor ros herfra.

3 Synes om

Også stor ros herfra.

Glæder mig til at det træder i kraft!

2 Synes om